Ny scoutgård vid Majvallen. Hjälp till!

Nu börjar det närma sig! Ny Scoutgård är på gång

(Scroll down for info in English)

Kåren blev uppsagd från den gamla tomten 2008 och fick 2017 riva den gamla scoutstugan på Kabelgatan. Nu har vi fått löfte om en ny tomt vid Majvallen bredvid Slottskogen i Göteborg där vi tänker bygga ett jättefint hus som många barn och ungdomar skall få glädje av. Men det kostar ju pengar att bygga klimatneutralt och vackert för ögat. Du kan hjälpa till!

MASTHUGGET MAJORNAS SCOUTKÅR SÖKER SPONSORER

Kåren söker sponsorer för att bygga en ny scoutgård vid Majvallen. Du kan hjälpa till genom att sponsra bygget av gården.

Scouterna ger barn och unga från alla delar av samhället chansen att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer. Det innebär att vi varje dag bidrar till ett öppet samhälle präglat av mångfald och respekt, något som är mer aktuellt än någonsin.

Vår kår är den tredje största i Göteborg och har 330 medlemmar.  237 barn och ungdomar står på kö för att börja, så en ny gård kommer att vara en fantastisk tillgång för Göteborg och låta ungdomar i staden lära sig mer om natur, djur, jämlikhet, skogsvandring, paddling och mycket mer. Vi är (antagligen) den allra största kåren i Sverige som inte har någon egen scoutgård.

Privatpersoner

Skänk engångssumma eller månadsspara åt Masthugget Majornas scoutkår på Nordea 3435 21 24605  eller Swisha 123 092 21 38 En tia i månaden, en tjuga eller en miljon. Välj själv!

Bli stödmedlem! Betala in 200 kr per år via Swish 123 092 21 38 och få mailutskick med information om hur arbetet fortskrider. Man MÅSTE skriva sin mailadress som meddelande i inbetalningen.

Sponsorkläder och prylar

Sponsra kåren genom att köpa sponsorprylar via denna länk. Gå ihop flera och köp tillsammans så kan ni dela på frakten.

Priset är höjt så att varje sak som köps ger 100 kr direkt till kåren

Ge kåren bonus när du handlar

Ska du ändå handla på nätet? Gå via kårens sida på Sponsorhuset och ge oss (och dig) bonus på det du handlar för. Så här gör du; Sponsorhuset MMS

Företag

Skänk ni med. Nordea 3435 21 24605 eller Swisha 123 092 21 38. Kontakta gärna kåren för att få mer information. Vi är även intresserade av företag som kan skänka byggmaterial eller stötta med arbeten som markarbete, elarbete med mera.

Kontakta oss:

E-post: info@masthugget-majornascout.se

Help us build our scout house at Majvallen in Göteborg!

Masthugget Majorna’s scout corps just celebrated its 90th anniversary and is growing fast. We are a non-profit association with 330 scouts and leaders. We are now crammed into two rooms and a kitchen! Even more children are waiting in an ever-longer queue.

The scout corps was dismissed from our old site in 2008 and had to demolish our old scout houses in connection with this. Since then, we have had to carry by on short-term contracts for a number of more or less suitable premises. It works very poorly.

Now we have finally been promised a new plot of land at Majvallen next to Slottsskogen in Gothenburg where we intend to build a very nice house that many children and young people will enjoy.

But it costs money to build climate-neutral, functional and beautiful for the  eye to look at. You can help!

MASTHUGGET MAJORNA’S SCOUT CORPS IS LOOKING FOR SPONSORS

The corps is now looking for sponsors and contributors to build a new scout house at Majvallen. You can help support youth activities with your donation. The Scouts give children and young people from all parts of society the chance to experience adventures together and grow as individuals. This means that every day we contribute to an open society characterized by diversity and respect, something that is more relevant than ever. Our corps is the third largest in Gothenburg. A new location will be a fantastic asset for the whole of Gothenburg and allow young people in the city to grow and learn about the environment, nature, equality, cooperation and become a good human being.

In addition, we hike, paddle, make fires and sing just like you would imagine a scout to do. Everyone can participate and the idea of topping a team doesn’t exist with us. We are also the largest scout corps in Sweden that does not have its own scout lodge. Help us change that please!

Individuals

You can donate a one-time sum or save monthly to Masthugget Majorna’s scout troop on Nordea account: 3435 21 24605.

Or you can Swish 123 09 22138. Ten crowns a month, twenty, or a million. Take your pick!

Buy cool stuff with to sponsor us. The price is adjusted so each item purchased gives 100 SEK to us.

Enterprise

Sponsor us through our bank. Nordea account: 3435 21 24605. Contact us if  You want more information on sponsor levels. We are also interested in companies that can donate building materials or support with work such as earthworks, electrical work and more. E-mail: info@masthugget-majornascout.se